Siste medlemsmøte hadde veldig godt oppmøte. Stødig ledet av vår nyvalgte leder Bror-Lennart.
Kort oppsummering av sakene på møtet.
1. Vätternrundan 2015
Klubben har lang tradisjon for deltagelse, og endring av påmeldingssystemet gjorde at bare 2 av klubbens medlemmer deltok i 2014. Styret har fått forespørsler om det kunne være aktuelt at klubben tok en mer aktiv rolle for at flere av klubbens medlemmer kunne bli med. Styret har derfor gjennom en melding på Facebook-siden, invitert medlemmene til uforpliktende å flagge sin interesse for å delta på Vätternrundan 2015. Responsen har vært så entydig av klubben nå tar en aktiv rolle for å sikre plass, kost og losji, for 30-40 deltagere.
Begrensningene ligger både i antall startplasser og overnattingsplasser på vandrarhemmet, hvor Klubben har hatt innlosjering i mange år. I løpet av september vil vi derfor invitere til påmelding med innbetaling av et depositum på kr 1500. De av klubbens medlemmer som har meldt sin interesse på omtalte Facebook-melding vil få tilbudet først, deretter gjelder “først til mølla”-prinsippet.
2. Samarbeidsavtalen med Stamina
Klubben har en samarbeidsavtale med treningssenteret Stamina. Dette medfører at Stamina tilbyr treningstimer spesielt innrettet mot syklister, klubbens rekrutter tilbys en ukentlig spesialtime i inntreningsperioden, klubbens medlemmer gis spesialvilkår på treningsmedlemskap og Klubben mottar økonomisk støtte fra Stamina basert på klubbmedlemmenes bruk av treningstilbudet.
I høst tilbyr Stamina treningsavtale for kr 399 pr mnd og 4 mnd frys for klubbmedlemmer, som endel av denne avtalen med klubben.
3. Fellestreninger og treningstidspunkter
Fellestreningene på søndager kl 10 har vært vellykket så langt i år. Turene har i utgangspunktet foregått etter på forhånd oppsatte ruter av gruppelederne i henholdsvis hvit, rød og sort gruppe. Rutene har blitt annonsert på Facebook på forhånd og tilbakemeldingene er nesten utelukkende positive. Suksess-kriteriet kan best beskrives med: Forutsigbarhet; Fast oppmøtested, Avtalt oppmøtetid, planlagt kjørerute og riktig gjennomsnittsfart i henhold til de enkelte gruppers nivå. Utfordringene for gruppelederne er de ganger hvor enkelte har for friske bein til å holde den avtalte farten. Dersom noen vil kjøre raskere enn avtalt, må man heller velge en annen gruppe eller kjøre alene! Og om man ikke klarer å følge gruppen når den holder avtalt fart, må man gå et hakk ned neste gang. Derfor er det spesielt viktig at hvit gruppe holder avtalt fart, siden man ikke kan gå et “hakk ned” fra den.
En stor takk til gruppelederne på hver av de tre gruppene som har klart å gjennomføre opplegget og bidra til forutsigbarheten!
Spørsmål om endret treningstidspunkt ble deretter luftet. Noen ønsker å starte treningen tidligere på søndag, spesielt om sommeren. Blant de fremmøtte var det ikke et entydig ønske i så måte; enkelte ønsket og starte senere. En endring av treningstidspunkt midt i sesongen vil kunne påvirke opplevelse av forutsigbarhet og dermed virke negativt. Inntil videre fastholder vi derfor starttiden for søndagstreningene til kl 10.
4. Sosiale turer
I tillegg til Vätternrundan ble det orientert om planer for flere turer.
Tur til Mallorca 8.-15.oktober 2014 – Snart 20 stk er allerede påmeldt og Tone Olafsson er kontaktperson for bestilling av hotell og sykkelutleie.
Primo juni 2015 planlegges tur Limfjorden rundt – Dette er ikke et sykkelritt, men det kjøres med følgebil ca 10 mil/dag i 5 dager, Tore Salomonsen er kontaktperson
Sommeren 2015 planlegges tur til Dolomittene – Gruppe på 16 personer bor på hotel sentralt plassert ved foten av flere av de fantastiske fjellpassene, Tone Olafsson er kontaktperson
Tur til Bergamo ? m/Atle Pedersen som guide og døråpner inn i italienske sykkelhjerter! Håkon Anmarkrud har idéen og trenger at noen tenner på den!
Styret i klubben vil gjerne medvirke til alle gode forslag og idéer til turer og opplevelser knyttet til sykling. Vi oppfordrer derfor til å lodde stemningen for slike forslag på vår Facebook-side.
5. Draktsalg
Klubben har basert seg på bestilling og kjøp av drakter over nett. Flere ganger i året vil det derfor bli åpnet for bestilling på hjemmesiden. I tillegg har klubben et lite lager for supplering.
Det ble opplyst at i offisielle ritt er det bare den nye drakten som er godkjent, og man kan oppleve startnekt uten korrekt drakt. Dette gjelder ikke turritt, vi oppfordrer alle klubbmedlemmer til å stille i klubbens drakt i alle ritt og på fellestreningene våre. Når alle stiller i samme drakt blir gruppen betraktet som en enhet i trafikken, og det er både hensiktsmessig og bedrer sikkerheten.
6. Ny nettside
Det ble gitt en kort orientering om arbeidet som pågår med de nye nettsidene.
De som føler de har noe å bidra med på våre nye nettsider, oppfordres til å ta kontakt!
Kontaktinformasjon til nøkkelpersoner finner du under “Kontakt“